Proteïn / Oatmeal Pancakes

protein oatmeal pancakes

protein oatmeal pancakes

Hi guys! Today I am going to talk to you about how to make these healthy proteïn/oatmeal pancakes. They are so yummy and it’s perfect to eat as a breakfast/lunch. Also they are very easy to make. I will put the ingredients down below. First you have to put the oats in a blender so they become powdery. Than you put the oats, eggs and proteïn powder in a bowl. Than you pour the milk while mixing the ingredients. Than you just have to look if the mixture has a good texture, not to liquid and not to thick. If that’s ready you can go make the pancakes, you put the oil in a pan and put it on a medium pit and start baking. When the pancakes are ready you can put all sorts of toppings on, like fruits, peanut butter or syrup. If you are going to try these pancakes, than please let me know what you think! 🙂

Ingredients for 3 small pancakes:

  • ± 70 gr oats
  • ± 75 ml milk (you can use whatever milk you like)
  • ± 2 eggs or 1 egg & 1 egg white
  • ± 1/4 scoop of whey protein powder (optional)
  • olive oil/coconut oil

Hoi! Vandaag laat ik jullie zien hoe ik deze heerlijke gezonde proteïn havermout pannenkoekjes maakt. Ze zijn heel lekker en perfect om als ontbijt/lunch te eten. Ook zijn ze erg simpel om te maken. Hieronder kun je alle ingrediënten zien. Eerst doe je de havermout in een blender zodat het poederig worden en je het dus beter kunt mengen. Dan doe je de havermout, eieren en proteïn poeder in een schaal. Dan doe je de melk erbij terwijl je de ingrediënten mixt. Dan moet je even kijken of de textuur van het mengsel goed is, niet te dik en niet te waterig. Anders kun je nog wat meer melk of havermout toevoegen. Als dat klaar is kun je gaan starten met het bakken van de pannenkoekjes, wat olie in de pan en bakken maar. Wanneer de pannenkoekjes klaar zijn kun je er allerlei lekkere dingen op doen, zoals fruit, pindakaas of stroop. Laat even weten wat je van de pannenkoekjes vond als je dit recept zelf ook gaat proberen 🙂

Ingrediënten voor 3 pannenkoekjes:

  • ±70 gr havermout
  • ± 75 ml halfvolle melk (je kunt elke melk gebruiken die jij lekker vind)
  • ± 2 eieren of 1 ei & 1 eiwit
  • ± 1/4 scoop whey protein poeder (optioneel)
  • olijfolie/kokosolie

 

Follow:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *