10 voordelen van touwtje springen / 10 benefits of jumping rope

Schermafbeelding 2015-01-23 om 20.31.13

Vandaag heb ik een blogpost voor jullie die wat anders is dan normaal, dit keer niet over fashion of beauty, maar over sport. Ik heb springtouwen weer ontdekt en het leek me leuk om een artikel te schrijven over alle voordelen hiervan. Ik hoop dat jullie dit leuk vinden en laat me weten of jullie vaker artikelen willen zien over sport ūüôā

Translation:¬†Today I’ve got a blogpost for you guys that is not¬†about fashion or beauty, but it’s about sport/workout. I discovered jumping rope¬†again and I thought it would be fun to write a blogpost about all the benefits. I hope you like it and let me know if you want to see more blogpost about sport/workouts or health.

1) Je traint je hele lichaam met touwtje springen.
Je gebruikt je buikspieren om mee te stabiliseren, je lichaam om mee te springen, je armen en je schouders om het touw mee te draaien. Het is een cardio en een kracht training in 1
It’s a full body workout.
You use your abs to stabilize, your body to jump, your arms and shoulders to twist de rope. It’s a cardio and strength workout in one.

2) Je kan het overal doen
De enige ruimte die je nodig hebt, is een beetje voor je, achter je en boven je. Ik dacht eerst dat ik het niet binnen kon doen, maar dat lukt gemakkelijk.
You can do it anywhere
The only space you need is a little bit in the front, a little bit in the back and some overhead clearance. I thought I wouldn’t be able to do it inside, but it’s no problem.

3) Met 1 uur touwtje springen verbrand je 1300 calorie√ęn
Tuurlijk ga je niet 1 uur lang touwtje springen, maar met een kortere tijd verbrand je ook heel wat.
1 hour jumping rope burns about 1300 calories
Of course you are not going to jump rope for one hour, but in a shorter time you burn a lot too.

4) Het is goedkoop
Een springtouw kost een paar euro en makkelijk te krijgen bij een sportwinkel of een speelgoedwinkel.
It’s inexpensive
A jumping rope is very cheap and you can get is at a sports store or a toy store.

5) Touwtje springen zorgt voor meer flexibiliteit, coördinatie en balans
Jumping rope provides more flexibility, coordination and balance.  

6) Het is geschikt voor iedereen
Of je nou een hele goed conditie hebt of heel weinig sport. Iedereen kan het doen op zijn eigen tempo
Anyone can do it
Whether you are in very good shape or hardly workout. Anyone can do it at it’s own pace

7) Touwtje springen is goed voor je hartspier
Je hartslag gaat tijdens het touwtje springen heel snel omhoog waardoor je je hartspier goed traint.
Jumping rope is good for your heart muscle
Your heart rate increases very quick when you jump rope, which trains your heart muscle.

8) Er zijn veel trucjes die je kunt doen waardoor het niet saai wordt
Ik kan me voorstellen dat touwtje springen op een gegeven moment saai wordt. Maar er zijn veel variaties in touwtje springen, zoals op 1 voet springen, armen kruisen, zijdelings zwaaien, rennen op je plaats, 1 keer springen 2 keer onder het touw en nog veel meer.
There are tons of tricks to keep it interesting
I can imagine that jumping rope eventually will get boring. But there are many tricks and variations, one foot jumps, arms cross, side straddles, run in place, double under and many more.

9) Touwtje springen is een goede warming up
Als je van plan bent om een zware workout te gaan doen, is touwtje springen een goede warming up, want je hartslag gaat snel omhoog.
Jumping rope is a good warming up
If you are planning on a tough workout, jumping rope is a good warming up, because your heart rate increases very quickly.

10) Het is leuk!
Ik vind touwtje springen een leuke snelle workout, ik vind het altijd fijn om een muziekje aan te zetten tijdens mijn workout en zo heb je een lekker ritme.
It’s fun!
I think jumping rope is a fun quick workout, I always put on some music when I work out, because I think it’s nice to have a rhythm.
 

 

Follow:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *